3 motive pentru a studia în străinătate

În ultimii ani, atunci când termină liceul sau înainte de alegerea unui program de master, tinerii ajung să se întrebe unde e mai bine să studieze – în țară sau în străinătate. O multitudine de informații sunt disponibile, însă care sunt motivele pentru care peste 5.000 de români aleg anual studiul în afara țării?

 

Există state, precum Marea Britanie, în care 6.1% din studenții străini sunt români. Aceștia sunt apreciați pentru că vorbesc bine limba engleză, sunt foarte motivați să învețe și au, în general, rezultate academice bune. Motivele pentru care ei aleg între a studia în orașul în care locuiesc, în alt oraș din România sau în altă țară depind de factori precum costurile de școlarizare,beneficiile obținute după terminarea programului și dezvoltarea lor personală, obținută din contactul cu noi culturi și naționalități.

 

RIUF, the Romanian International University Fair, vine în sprijinul tinerilor care vor să înțeleagă dacă studiul în străinătate este o opțiune pentru ei. Târgul se desfășoarăpe pe 22 octombrie la Hotel Ibis din Constanța. Vizitatoriivor beneficia de consiliere gratuită în carieră și în realizarea aplicațiilor pentru studiile în străinătate.

Studiile în străinătate – o cale aproape sigurăs pre angajare

 

În Statele Unite, 97% dintre cei care au studiat în străinătate reușesc să își găsească un loc de muncă în primele 12 luni de la absolvire, în timp ce doar 49% dintre cei care își continuă studiile în SUA, reușesc să se angajeze în aceeași perioadă de timp (conform unor statistici realizate de către University of California). În același timp, dintre cei care studiază în străinătate, 25% reușesc să obțină salarii inițiale mai mari decât cei ce și-au finalizat studiile în țară. Iar acest lucru se întâmplă într-o țară cu un sistem educațional în care se află cele mai multe universtități din topurile mondiale.

 

De ce sunt cei cu studii în străinătate aparent mai apreciați de angajatori? Datorită experienței profesionale și de viață pe care aceștia o obțin după urmarea unui program de studiu în afara țării. De asemenea, multe companii au sedii în mai multe țări și angajați de mai multe naționalități, iar studiul în străinătate aduce un contact foarte important cu mai multe culturi. Acest lucru arată o capacitate superioară de adaptare a individului la un mediu complet nou și la situații noi, un aspect căutat de angajatori.

Acces la învățământ de calitate la costuri accesibile

 

Cu un accent puternicpeutilitateapractică a informațiiloroferite, universitățileinternaționale au legăturiputerniceatât cu instituțiile de cercetare, câtși cu marilecompanii ale lumii. Înacestfel, informațiileprezentateîncadrulcursurilorșiseminariilorsuntadaptate la cerințelepiețeimunciișioferăstudențilorsuficiente date care pot fi apoiaplicate cu succesîncarieralorviitoare.Acestlucrua duscauniversitățile din Marea Britanie, SUA, Franța, Elveția, Australia sauJaponiasădominetopurilemondiale ale universităților.

 

În plus, investițiilefăcute de guvernelestatelorinternaționalereflectăpreocuparealorcontinuăpentru a face învățământulaccesibilcătre o categorie mare de public. De exemplu, deșicosturile de școlarizarepot ajunge la 10.000 de euro perstudent înFranța, statulacoperă mare parte din acestecheltuieli, astfelîncâtstudențiiajungsăplătească maxim 400 de euro/anpentruprogrameleuniversitare.Baniiinvestiți de Guvernsuntapoifolosițipentru a dezvoltafacilitățișiînatragereaunoradintreceimaibuniprofesori, care ajută la conturareaînvățământului de calitate.

Adaptarea la un mediu nouș iieșirea din zona de confort

 

“E timpul să pleci de acasă” reprezintăîndemnuladresattinerilor de a pășiînafarazonei de confortși de a alegeun program de studiipotrivitpentruei, nu ales înfuncție de unde se ducceilalțicolegi. Studiulînafarațăriitedeterminăsăînvețisătedescurcisingur, săfiinevoitsăteadaptezila un noustil de predare, la obiceiurinoiși la o culturănouă.

 

Când trăiesc în altă țară, tinerii au și oportunitatea de a descoperi orașe și locuri noi. Universitățile internaționale organizează regulat excursii prin care tinerii pot să viziteze orașe și monumente cu o istorie de mii de ani (precum Stonehenge, Oxford sau renumitele castele din Franța sau Germania). Prin aceste excursii și prin contactul cu naționalități și culturi diferite se pot strânge amintiri de povestit celor de acasă și de păstrat o viață întreagă.

 

 

RIUF  reprezintă ocazia de a afla mai multe despre ceea ce presupune alegerea programului de studii potrivit pentru propria persoană, în concordanță cu pasiunile și aptitudinile fiecăruia. Universități din diferite țări ale lumii și din România vor dialoga cu tinerii care își doresc să afle mai multe detalii despre opțiunile pe care le au la dispoziție în privința programelor de studii, dar și a posibilităților de angajare odată cu terminarea acestora. Accesul la eveniment se face pe baza înscrierii pe site – www.RIUF.ro.

 

 

Eveniment susținut de TV City.

Companii partenere RIUF: Catwalk, Cupcake Factory, Doors Club, Okian, Organo Gold, Humanitas, Legandary Pub, Magazin de Cafea, Pizza 20, Pub 18, Roma Cafe, Tomis Mall.

Parteneri educaționali: British Council, Campus France Roumanie, Comisa Fulbright Româno-Americană, DAAD.

Parteneri instituționali: AES, Consiliul Municipal al Elevilor, Primăria Municipiului București.

Organizații partenere: Asociatia Elevilor din Constanta, AIESEC, Akcees, ASER, Best Brașov, BOS, Ecotur, Eestec, Inspire, ISIC, LSRS, Prime Brașov, Prime România, Senatul Studențesc ASE, Școala de Valori, USR, USUP, VIP.

Parteneri media: Adevărul, Antena 1 Constanta, Best Resource, Bucharest Guide, Calendar Evenimente, Constanta.ro Didactic, Edu-News, Ejobs, Evenimente-constanta.ro, Goingout, Hipo, Metropotam, Inoras.ro, Radio Neptun, Regielive, RING, România Pozitiva, Studenție.ro, Șapte Seri, Telegraf, Urban.ro, Urbanfever.ro, Vinsieu.ro.

 

Acest articol a fost scris de pe un laptop DELL, de la partenerii nostrii, Madd Electronics.


 

 

Search