Recorduri de eleganță la Marea Neagră

Pe lângă recordul de autor al lui Mihail Simonidy, Licitația de Marine și marinărit a adus o mulțime de adjudecări peste estimări confirmând entuziasmul iubitorilor de artă pentru peisajul marin surprins de pictorii români. Printre operele care s-au făcut remarcate, s-au aflat: „Bărci la Balcic” de Ion Theodorescu-Sion adjudecată pentru 15.000 euro, Apa vie de Sabin Bălașa adjudecată pentru 6.500 euro, „Valuri și pescăruși” de Dimitrie Florian adjudecată pentru 2.500 euro (de 5 ori mai mult ca prețul de pornire), „La plajă” de Pan Ioanid cumpărată la suma de 2.000 euro sau „Veneția” de Margareta Sterian adjudecată pentru 2.500 euro. Publicul a fost foarte atras și de obiectele de colecție precum sabia de ofițer, marina militară a Marii Britanii (adjudecată pentru 2.500 euro, de 10 ori mai mult ca prețul de pornire) sau felinarul de catarg (adjudecat pentru 700 euro).

Seara a înregistrat și un record de autor ce îmbină sensibilitatea feminină cu pictura importantă prin opera „În atelier” de Adina Paula Moscu, adjudecată pentru 9.000 euro. De altfel, și maestrul Pan Ioanid a obținut un nou record de autor pentru pictura „La gherghef” achiziționată pentru 3.700 euro. Licitația „Eleganță și Vanitas” a reprezentat o atracție irezistibilă pentru iubitorii de frumos. Astfel, de la bijuterii precum inelul din aur alb cu amentist și diamante achiziționat pentru 2.500 euro (de 5 ori mai mult ca prețul de pornire), la eșarfele Hermès de colecție care au adus un total de 3.000 euro sau de la vasele Gallé dintre care cel mai dorit a fost un exemplar rar, decorat cu crini, realizat în primul deceniu, și achiziționat pentru 2.500 euro (de la 650 euro), la colecția de 36 de vinuri franțuzești pentru care s-a oferit suma de 3.250 euro, licitația a fost una memorabilă.

Aceste două licitații au marcat finalul de sezon al evenimentelor Artmark. La început de toamnă, așteptarea colecționarilor și a pasionații de artă va lua final cu cea mai importantă licitație tematică, Licitația de Impresionism și Postimpresionism Românesc. Licitația va reuni opere desărvârșite ce poartă semnăturile unor nume sonore precum: Grigorescu, Dărăscu, Ghiață, Schweitzer-Cumpăna, Iser, Bunescu, Lucian Grigorescu și mulți alții. De asemenea, publicul va lua parte la două premiere de excepție pentru piața de artă: Licitația „Corneliu Baba și Discipolii” și Licitația „Ceramica secolului XX”.

Înainte de septembrie însă, publicul va mai putea lua parte la un spectacol de licitație, dar unul online, organizat de Lavacow.com, subsidiară a grupului Artmark și prima casă de licitații online destinată artei contemporane estice, joi, 31 iulie, de la ora 21:00. Iubitorii de artă tânără vor fi plăcut surprinși să întâlnească, între loturile licitației online, nu doar artiști contemporani români, polonezi, ruși etc., dar și câteva piese de artă internațională, precum o gravură de Picasso ori o cromolitografie de Asger Jorn (celebra grupare COBRA).

Artmark este o casă de licitaţii de artă înfiinţată în 2008 care selectează, evaluează şi pune în circuitul pieţei de artă opere cu autenticitate garantată, susţinând în paralel activitatea Centrului Cultural ArtSociety, care organizează expoziţii de artă de anvergură naţională.

În cei cinci ani de existenţă, Artmark, liderul pieței de artă din România (76% cotă de piață în 2013, conform datelor Indexului Pieței Românești de Artă), a organizat peste 120 de licitaţii de artă, care au pus în vânzare peste 15.000 de opere de artă şi obiecte de colecţie (dintre care, numai în 2013, aproximativ 5.000). Piața licitațiilor de artă din România s-a situat în 2013 la aprox. 15,1 milioane euro (comparativ cu valoarea de 14,6 milioane euro în 2012 și 13,7 milioane euro în 2011), într-o piață de artă ce poate fi estimată ca depășind 28 milioane euro. Diversificarea ofertei în piață a dus la creșterea numărului de tranzacții, licitațiile de artă înregistrând adjudecarea mai multor obiecte de artă decât în 2012 cu 6%.

Din poziția de lider, Artmark și-a asumat rolul de formator de piață, promovând activitățile educative și de sporire a interesului și fondului de cunoștințe despre arta românească, în context internațional. În 2013, Artmark a itinerat o seamă de expoziții de licitație la nivel național, facilitând amatorilor de artă din țară (orașe precum Constanța, Timișoara, Arad, Iași, Ploiești, Brașov, Focșani, Buzău, Sfântul Gheorghe, Bacău, Piatra Neamț etc.) accesul la capodopere ale creației artistice românești din colecții private. Tot din seria de evenimente de informare și educare a publicului, Artmark a continuat și dezvoltat, prin Institutul Artmark de Management al Artei, programa de cursuri de weekend despre arta românească și mecanismele de funcționare a pieței de artă.

Către sfârșitul lui 2013, casa Artmark comunică oficial înființarea Consiliului său de Excelență, ce acoperă, ghidează și girează activitatea întregii platforme culturale Artmark, inclusiv Centrul Cultural ArtSociety și Institutul de Management al Artei, cuprinzând ilustre personalități culturale sau publice românești, cu misiunea declarată de a se implica în creșterea vizibilității culturii românești și a impactului acesteia în modelarea societății românești, de la Președintele României (1996-2000) prof. univ. dr. Emil Constantinescu la Prințesa Marina Sturdza ori la artistul Ioan Sbârciu, Președintele Senatului Universității de Artă Cluj, sau la Catrinel Pleșu, directorul Centrului Național al Cărții etc. Este de menționat și numirea în Consiliu a Angelei Baillou, directorul general al Christie’s Austria, în coordonarea activităților pentru Europa Centrală și de Est, pe fondul intensificării colaborării profesionale între cele două case și a interesului manifest al Christie’s pentru evoluția pieței regionale.

Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.artmark.ro. Persoană de contact: Valeriu Sângeorzan, Tel.: 021 210 30 16, Mobil: 0757 056 109

Search